S för ett bättre Hörby

Susanne Meijers blogg. Välkommen till min blogg. Jag har fått förtroendet av Hörbyborna att arbeta som kommunalråd och kommunstyrelsens ordförande under denna mandatperiod.

Vill du som jag, ha förändring för ett bättre Hörby, med fokus på ett Tryggt och starkt välfärdssamhälle- då skall du rösta på mig och mitt parti i valet 2019.

https://www.youtube.com/watch?v=iDcoY_wZLbQ&app=desktop

Vi skall bygga bra bostäder till Hörbyborna. Flyttkedjorna måste igång. Vi kommer att arbeta för minst 250 bostadslösningar under mandatperioden 2019-2022.

För en aktiv landsbygd med en levande miljö, det skall vara lätt att ta sig från byarna in till Hörby och tvärtom. Vi vill ha bättre kollektivtrafik och införa en form av byabussar med delningsekonomi.

Utbildning för våra barn är en av de viktigaste uppdragen vi har. Vi ska ha likvärdiga och attraktiva skolor för alla elever i kommunen.








torsdag 24 november 2016

Sd har vaknat ur sin slummer ??






Sverige har haft en historiskt stor utmaning i att hantera flyktingar under hösten 2016 , då det kom  tiotusentals flyktigar i veckan till Trelleborg. Alla kommuner skulle ta sitt ansvar och Hörby tog sitt.


 Det är väl ingen som undgått den jakt alla kommuner hade på boplatser. Hörby kommuns ordförande i socialnämnden hade huvuduppdraget att se till att detta fungerade. Ett slitigt och tufft uppdrag som jag har allt förtroende för efter den information jag delgivits av ordförande i socialnämnden.


Men nu har plötsligt Sd politkern Borg vaknat ur sin slummer. Hur har han kunnat missa all den information om boendeavtalen han fått på de olika möten som han och jag varit på tillsammans sn, ks,ksau. Anmärkningsvärt. Total hjärnsläpp ?


Nu menar Borg (Sd)  att Hans Frank (L) Socialnämndens ordförande är olämplig som ordförande. Har Borg sovit på mötena?  


Vem är det som skall utvisas ?


Full info i ärendet lämnades i socialnämnden 2016 04 16 ( ärendet plockades ut i mars då det var ofullständigt förberett )  och på flera Socialnämndens möten under hösten bla det möte jag var med på den 2016 09 29. Info gavs på punkten § 363, Redovisning om arbetet med ensamkommandebarn EKB.
 
Borg (Sd) tackade för infon och hade inget mer att tillägga.
Men nu går han ut och påstår att Majoriteten vill mörka, undanhålla och vara maktfullkomliga med att ta egna beslut i att skriva på avtal. Hallå Borg sov du ?


Nu  vaknade Borg upp på oktobermötet den 2016 10 27 då han initierade ett  nytt ärende igen ang avtalet. Minnet må vara rejält kort.


Sd i Hörby slår på stora trumman och påstår av någon aktivt arbetar för att mörka. 


Enligt Stefan Borg, gruppledare för Sverigedemokraterna, är det ingen tvekan om att kommunledningen försökte mörka de nya avtalen om flyktingmottagandet. Så citeras Borg den 9/11 -16. Jag undrar vad menar Sd med kommunen och vad menar Sd med kommunledningen? Och vad menar Sd med att mörka Avtalen?


Anklagar du mig eller våra tjänstemän eller hela kommunen för olagligheter? Det är inte länge sedan Sd beskrev Hörby som bananrepublik i en insändare. Ett djupt nedvärderande begrepp om Hörby. Ett raljerande uttryck som nedvärderar andra kulturer och hela Hörby kommun.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Delge gärna dina synpunkter, jag förbehåller mig rätten att ta bort kränkande inlägg. Mitt syfte med min blogg är att öppna upp för diskussioner och en öppen kontakt med mina läsare. Endast du som kan stå för vem du är är välkommen.